Status
Ej registrerad
Pris
kr1499
Kom igång
eller

Är du villig att ta dig 4 veckor att promenera dig i form tillsammans med ett helt gäng och en egen coach?
Då ska du passa på nu!
Snart öppnar anmälan till vår promenadkurs på 4 veckor.

Promenader underskattas ofta som träningsform. Faktum är att det går att få till riktigt bra rörelse med bra resultat om man har ett bra schema att följa och lägger till lite övningar och växlar i tempo. Nu släpper Formbar en 4 veckors kurs som handlar just om hur du kan gå dig i form.

Under 4 veckor kommer du tillsammans med andra deltagare och egen coach att jobba dig igenom ett 4 veckors program baserar på promenader skapat för att du ska få bra resultat.

Mer ork bättre humör och minskad risk för hjärt-, kärlsjukdom samt diabetes.

Stillasittande ökar risken att dö i förtid.

Att ersätta stillasittande med fysisk aktivitet på minst måttlig intensitetsnivå, vilket motsvarar en rask promenad eller träning med högre intensitet, hade som väntat ännu större påverkan på risken att dö i hjärt–kärlsjukdom. 10 minuters måttlig till intensiv fysisk aktivitet om dagen minskar risken för hjärt–kärlsjukdom med 38 procent, medan 30 minuter om dagen minskar risken med hela 77 procent, enligt en studie från Karolinska Institutet.

Gå dig till en bättre hälsa och en vitalare kropp tillsammans med Formbar, helt GRATIS. Du behöver inte gå på stenhård Bootcamp eller löpträna för att få resultat. Häng med på vårt 4 veckors program och märk skillnaden.

Vi bjuder på kursen till ett begränsat antal deltagare ange koden PRo21 för att få kursen gratis!

Under 4 veckor får du:

4 veckors kurs

I grupp tillsammans med andra deltagare och coacher.

Kursen innehåller

Ett upplägg med kosttips, träningsupplägg med promenader samt lite styrkeövningar. Allt är tillgängligt online både i live- och inspelat material.

Kostrekommendationer

Kursen innehåller vägledning och rekommendationer gällande kost. Möjlighet att köpa till ett mer exakt kostschema finns.

Gemensam grupp

Alla deltagare får tillgång till en Facebookgrupp där allt extramaterial i form av live, pepp etc ligger.

Coach

Du kommer under dina veckor ha personlig kontakt och coaching av ren egen coach som tilldelas dig när du skriver upp dig på kursen.

Din coach

Hjälper dig att orka hela vägen, anpassa efter dina mål samt ser till att du hittar allt material och kan fokusera på kursen och inte det tekniska.

Varje resa börjar med ett steg, när blir ditt första?

Sundare

Minska risken för livsstilssjukdomar genom att följa ett 4 veckors program med ett bra promenadupplägg för att få en hälsosammare kropp och ett gladare sinne.

Starkare

Följ programmet och stärk dina muskler, skelett och leder. Du kommer garanterat att känna skillnad i din kraft och även se den i spegel

Smalare

Promenader sätter även fart på förbränningen och du kommer om du följer programmets kostråd även att tappa fettmassa.

gladare

Dra nytta av de hormoner som frigörs varje gång du rör dig. De hjälper dig att reducera stress och få dig att må bättre. En studie från universitetet i Austin Texas visade att de som promenerade 30 minuter om dagen upplevde 85% förhöjd energi och 40% bättre fysisk hälsa.

10 bevisade effekter av promenader

Klicka på bilderna för att läsa mer

Lägre blodtryck

30 minuters promenad med lät andfåddhet kan sänka ett förhöjt blodtryck lika bra som läkemedel.

Bättre tarmflora

Regelbunden pulshöjande motion förbättrar tarmfloran genom ökad produktion av smörsyra som gynnar tarmbakterier som bekämpar sjukdomar.

Minskad risk för hjärt-kärlsjukdom

Visste du att det faktisk inte krävs mer än 10 minuters rask promenad för att minska risken för hjärt-kärlsjukdom med 38% ökar du på till 30 minuter minskar du risken med upp till 77%.

Motverkar depression

Pulshöjande träning likt raska promenaderökar halten av de hormoner som får oss att må bra och minskar därmed låggradig inflammation i hjärnan som tros vara en orsak till depression.

Minskar risken för bröstcancer

Raska promenader på daglig basis minska r risken för flera olika cancertyper bland annat bröstcancer.

Stärker skelettet

Promenaderna belastar skelettet och motverkar benskörhet.

Minskar risken för stroke

Läs den svenska studien som visat att promenader minskar risken för allvarlig stroke.

Minskar risken för demens

Kvinnor som har god kondition i medelåldern kan minska sin risk för demens med 90 procent. Promenader med lite fart ger dig god kondition.

Stärker immunförsvaret

Genom att öka antalet vita blodkroppar stärks immunförsvaret. Vilka hjälper till att försvara kroppen mot diverse virusinfektioner, till exempel influensa och luftvägsinfektioner.

Minskar risken för diabetes typ 2

Utjämnar blodsockret och således risken för Diabetes typ 2

Vi bjuder på kursen till ett begränsat antal deltagare ange koden PRo21 för att få kursen gratis!