Status
Ej registrerad
Pris
2395

Peppa upp hösten genom att komma i form och nå nya hälsomål.

Hösten närmar sig med stormsteg även om vi ännu har fina dagar som ger oss minnen av sommaren. Kortare dagar, jobb med få röda dagar och så har vi en tendens att få lite höst och vintersjukdomar också. De flesta är medvetna om att det är viktigt med en bas av rörelse och bra kost för att få ut max av livet, orka och ha ett starkare immunförsvar.

Under hösten är det skönt att träna ute vilket verkligen är passande nu under tider där vi begränsar umgänge med andra. Många av oss saknar känslan av att ha någon att träna med och att få pepp av i en livsstilsförändring.

Formbars kurs Höstform ger dig 6 veckor av rolig och effektiv träning, kostschema, egen coach, tillskott för energi samt ett helt gäng med likasinnade att peppas av.

"45 minuters löpning kan utsöndra endorfiner som motsvarar 10 milligram morfin"

Enkelt uttryckt fungerar träning som katalysator för en mängd processer som får oss att må bättre. Vi blir piggare, sover bättre och förhindrar att stresshormonet kortisol löper amok. Man har även sett stora förbättringar på koncentrationsförmågan. Och kroppens egen cocktail av lyckohormoner är stark; 45 minuters löpning kan utsöndra endorfiner som motsvarar 10 milligram morfin (!). – Anders Hansen

Kost och träning har stor betydelse för din psykiska hälsa visar studie efter studie.

Höstform finns i 2 nivåer och du väljer nivå själv eller diskuterar fram det som passar tillsammans med din coach.

Under 6 veckor får du:

6 veckors kurs

I grupp tillsammans med andra deltagare och coacher.

Kursen innehåller

Ett upplägg med kosttips, träningsupplägg med promenader samt lite styrkeövningar. Allt är tillgängligt online både i live- och inspelat material.

Kostschema

Du får tillgång till ett kostschema du tillsammans med din personliga coach anpassar efter dina förutsättningar och mål.

Gemensam grupp

Alla deltagare får tillgång till en Facebookgrupp där allt extramaterial i form av live, pepp etc ligger.

Coach

Du kommer under dina veckor ha personlig kontakt och coaching av ren egen coach som tilldelas dig när du skriver upp dig på kursen.

Tillskott

Under hösten är det viktigt med näring särskilt D-vitamin. I kurspriset får du kvalitativa kosttillskott som ett komplement till kursen för bästa resultat.

Varje resa börjar med ett steg, när blir ditt första?

Sundare

Minska risken för livsstilssjukdomar genom att följa ett 8 veckors program med ett bra kost och träningsupplägg för att få en hälsosammare kropp och ett gladare sinne.

Starkare

Följ programmet och stärk dina muskler, skelett och leder. Du kommer garanterat att känna skillnad i din kraft och även se den i spegel

Viktbalans

Regelbunden träning sätter även fart på förbränningen och du kommer om du följer programmets kostråd även att tappa fettmassa.

gladare

Forskning visar att träning utomhus är positivt för ditt välbefinnande. Studien visade även på positiva förändringar på känslor av energi, ångest, ilska, trötthet och sorg. Läs mer här>>

10 bevisade effekter av träning

Klicka på bilderna för att läsa mer

Lägre blodtryck

30 minuters rörelse med lätt andfåddhet kan sänka ett förhöjt blodtryck lika bra som läkemedel.

Bättre tarmflora

Regelbunden pulshöjande motion förbättrar tarmfloran genom ökad produktion av smörsyra som gynnar tarmbakterier som bekämpar sjukdomar.

Minskad risk för hjärt-kärlsjukdom

Visste du att det faktisk inte krävs mer än 10 minuters rask promenad för att minska risken för hjärt-kärlsjukdom med 38% ökar du på till 30 minuter minskar du risken med upp till 77%.

Motverkar depression

Pulshöjande träning likt raska promenaderökar halten av de hormoner som får oss att må bra och minskar därmed låggradig inflammation i hjärnan som tros vara en orsak till depression.

Minskar risken för bröstcancer

Raska promenader på daglig basis minska r risken för flera olika cancertyper bland annat bröstcancer.

Stärker skelettet

Träning belastar skelettet och motverkar benskörhet.

Minskar risken för stroke

Läs den svenska studien som visat att promenader minskar risken för allvarlig stroke.

Minskar risken för demens

Kvinnor som har god kondition i medelåldern kan minska sin risk för demens med 90 procent. Promenader med lite fart ger dig god kondition.

Stärker immunförsvaret

Genom att öka antalet vita blodkroppar stärks immunförsvaret. Vilka hjälper till att försvara kroppen mot diverse virusinfektioner, till exempel influensa och luftvägsinfektioner.

Minskar risken för diabetes typ 2

Utjämnar blodsockret och således risken för Diabetes typ 2